Tools
Register

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική
Δευτέρα, 15 Ιουλ 2019

Βιογραφικό

E-mail Εκτύπωση PDF

 gkoutromanos

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα

 

 

Ο Δρ Γεώργιος Ι. Κουτρομάνος είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) στο γνωστικό αντικείμενο «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση».

Είναι πτυχιούχος του Π.Τ.Δ.Ε του Ε.Κ.Π.Α. στις «Επιστήμες της Αγωγής», κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (MSc.) στην «Πληροφορική στην Εκπαίδευση» του ιδίου πανεπιστημίου, καθώς επίσης κάτοχος δύο Διδακτορικών Διπλωμάτων (Ph.D.) (ένα από το Ε.Κ.Π.Α. και ένα από το Kings’ College London του Πανεπιστημίου του Λονδίνου) στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση (ΤΠΕ). Επίσης έχει εκπονήσει μεταδιδακτορική έρευνα στο Π.Τ.Δ.Ε του Ε.Κ.Π.Α. στα εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια. Oι μεταπτυχιακές του σπουδές υποστηρίχθηκαν από υποτροφίες και χρηματικές ενισχύσεις του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, του Leventis Foundation, του Ιαπωνικού Ιδρύματος “Sasakawa”, του ευρωπαϊκού προγράμματος “Socrates-Erasmus” και του Principal του Kings’ College London του Πανεπιστημίου του Λονδίνου.

Πριν την εκλογή του στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή, έχει διδάξει (αυτοδύναμα ή συνδιδασκαλία) διάφορα μαθήματα σχετικά με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση (είτε ως Μέλος ΕΔΙΠ, είτε ως εντεταλμένος λέκτορας με το ΠΔ 407/80, είτε με σύμβαση έργου) στο προπτυχιακό και μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Π.Τ.Δ.Ε. Αθηνών, στο Μαράσλειο Διδασκαλείο και στο Μαθηματικό Τμήμα του Ε.Κ.Π.Α., στο Τμήμα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Πατρών, στο Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία του Α.Τ.Ε.Ι. Μεσολογγίου, στο μεταπτυχιακό του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου και του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Επίσης, υπήρξε διδάσκων σε θεματικές των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση, σε σεμινάρια του Φ.Π.Ψ. της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης του Ε.Κ.Π.Α. και σε Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (Π.Ε.Κ.).

Έχει συμμετάσχει σε 19 ερευνητικά, εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά προγράμματα σχετικά με την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση. Μερικά από τα πιο πρόσφατα είναι το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Cohere (Critical heritages: performing and representing identities in Europe) Horizon 2020, όπου συμμετείχε στην αξιολόγηση του Serious GameEurocraft: Dialogues in Critical heritages through vid-maps”, το πρόγραμμα «Ανάπτυξη μεθοδολογίας και δειγματικών ψηφιακών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) όπου ως ειδικός επιστήμονας-εμπειρογνώμονας συμμετείχε στην ανάπτυξη μεθοδολογίας δειγματικών ψηφιακών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την πλατφόρμα «Αίσωπος» και το πρόγραμμα «Παιδαγωγικός μετασχολιασμός ψηφιακού υλικού πολιτισμικού περιεχομένου» (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) όπου συμμετείχε ως συντονιστής του προγράμματος.

Το συγγραφικό του έργο αποτελείται από 2 διδακτορικές διατριβές, 1 MPhil Upgrade Report, 24 άρθρα σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά, 40 δημοσιεύσεις σε πρακτικά διεθνών και ελληνικών συνεδρίων, 10 δημοσιεύσεις σε τόμους περιλήψεων συνεδρίων, 5 κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους, 3 τόμους επιμορφωτικού υλικού, 4 τόμους επιμέλειας πανελληνίων συνεδρίων και αρκετά υποδειγματικά ψηφιακά εκπαιδευτικά σενάρια.

Επιπρόσθετα με τα ανωτέρω, είναι μέλος της τριμελούς επιτροπής τεσσάρων διδακτορικών διατριβών και ενός σημαντικού αριθμού διπλωματικών εργασιών σε θέματα που έχουν σχέση με τις σύγχρονες τάσεις και εφαρμογές των ΤΠΕ στην εκπαίδευση (π.χ. drones στην εκπαίδευση, ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια, κινητή μάθηση, επαυξημένη πραγματικότητα, φορετές συσκευές στην εκπαίδευση κλπ.). Είναι μέλος επιστημονικών σωματείων για τη χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (π.χ. Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Association of Information Technology for Teacher Education του Ηνωμένου Βασιλείου) και υπήρξε κριτής βιβλίων στην αγγλική γλώσσα αλλά και εργασιών σε διεθνή και ελληνικά συνέδρια.

 

 

 (Τελευταία ενημέρωση: 2019)books

Διερεύνηση χρήσης ψηφιακών παιχνιδιών από μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.